Over het Gouden Oor
De Stichting Gouden Oor gelooft dat luisteren naar klanten zuurstof is voor bezieling en succes van organisaties. Luisteren verdiept, verrijkt en verduurzaamt. Vanuit dat idee stimuleert Stichting Gouden Oor organisaties maximaal te luisteren naar en gehoor te geven aan klanten.
De Gouden Oor standaard en haar voorkopers zijn sinds 2004 het uitgangspunt om de klantgevoeligheid en klantgerichtheid van een organisatie mee te ontwikkelen en te toetsen. De standaard is gebaseerd op de internationale richtlijn ISO10002 en recente inzichten vanuit de wetenschap en onderzoekspraktijk.
De Gouden Oor standaard bestaat uit richting gevende principes en eisen. Er zijn meerdere niveaus van erkenning waarbij onderscheid gemaakt is tussen organisatiegebieden en resultaatgebieden. Deze vormen het uitgangspunt voor zowel de organisatie inrichting als de beoordeling van de effectiviteit er van. U kunt de Gouden Oor standaard hier gratis downloaden.
De stichting Gouden Oor is een onafhankelijke stichting die de standaard (door)ontwikkelt en toe ziet op de kwaliteit van de onderzoekspartijen die erkenningen verlenen. Vedas Quality is voor het toekennen van de Gouden Oor erkenning geaccrediteerd door de stichting Gouden Oor, zie www.GoudenOor.nl
Quick Links
Contact
- Bijlestaal 48L
- 1721PW Langedijk
- The Netherlands
- +316 26176098
Over ons
- Vedas Quality B.V. onderzoekt de klantgevoeligheid van organisaties in zowel het publieke domein als in diverse private sectoren. Sinds 2004 erkennen en certificeren wij organisaties op basis van de Gouden Oor standaard.